Morgonen från helvetet!

Idag har jag haft en riktig skräckmorgon, jag ligger fortfarande i sängen och är helt slut! Jag blev väckt av enorma kramper i magen, alltid skönt att bli väckt av mensvärk? men denna gången var det inte nådigt, jag försökte med allt! Varmt vatten i flaska, duschade 5 gånger, stod över toaletten och skulle spy ett antal gånger samtidigt som jag jag kallsvettades, provade olika ställningar i sängen, upp med benen, ner med benen, sidan, ryggen, magen.. sittnandes, efter många om och men hittade ett sätt att ligga som jag kunde stå ut med, och låg och räknade minuterna för när iprenen skulle hjälpa.. efter lite mer än 1 timme av smärtor, kände jag hur det vände, och jag lyckades somna. Vaknade vid 13 av att mamma ringde, och känner mig mer eller mindre överkörd nu. När man ska föda barn då? dom värkarna är ju mycket värre, herregud. Jag kanske blir härdad? men då finns det morfin, nej jag måste ringa min barnmorska och få ordentliga tabletter utskrivna, för fy faan vilken pärs!

Idag ska jag ut till bergvik en sväng med mamma, handla lite nytt till garderoben förhoppningsvis.. någon god mat till ikväll och sen bär det upp till stugan, där jag som sagt kommer befinna mig i ett skrivkoma i ett par dagar. Kommer självklart hålla er uppdaterade :) Nu ska jag försöka ta mig ur sängen, och in i duschen och äta frukost innan jag blir upphämtad. Hoppas ni hade en mycket bättre start på dagen än mig!

Kommentarer
Postat av: liiah - mamma till Belle

nämen fy! dumma mage ... dock kan jag övertyga dej om att barnafödanet kommer nog vara tusenfalt gånger värre än din mensvärk MEN så miljonerfalt gånger mer värt smärtan! :D kramis!

2011-04-13 @ 14:19:15
URL: http://www.mrsvandeerkamp.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0