Sjuka drömmar

På senaste så drömmer jag antingen mardrömmar, eller drömmar om barn. Kan ju tillägga att mina mardrömmar också kan innebära att jag är höggravid och någon tvingar mig att åka in till BB, haha! Jag tror jag bearbetar att det är så många runt om som skaffar/har fått barn. Inte minst Isabelle, som snart ska ha tvillingar.. som jag ska bli gudmor till. Sist jag drömde en riktigt sjuk dröm var om henne, drömde att jag mötte henne på Herrhagen utan mage och jag var jätte arg och ledsen över att hon inte hade ringt och sagt att hon hade fått barn.. Detta nog för att både jag och Isabelle har haft sjukt mycket på senaste, jag har haft skolan och jobb och hon har haft fullt upp med att ta hand om sig själv och magen, Så vi har inte haft lika mycket kontakt som vi velat.. Jag fick iallafall hålla en bebis i drömmen, men för att se den andra bebisen fick jag "vända" på ungen och så var den andra på baksidan? Vad i helvete, så jävla otäckt. Jag blir skrämd av min egen hjärna ibland..

Så inatt, så drömde jag att jag satt i publiken hos Oprah! Då hon tog upp en bebis på scenen, eller ett barn var det mer. Som staplade runt där uppe och gång på gång höll på att trilla ner från scenen, det var typ 1 meter hög från golvet. Fick tag i henne flertal gånger och lyfte upp henne igen.. Tills det att hon blev ett spädbarn igen, och ramlade av helt och hållet. Jag plockade upp henne försiktigt och försäkrade mig om att hon inte var skadad, gjorde "tummen upp" mot publiken (??) .. Sen var hon helt plötsligt kanske runt 3-4 år gammal, och skulle "lämnas" tillbaka till sina föräldrar, som jag tyckte höll henne märkligt.. hon grinade och ville tillbaka till mig hela tiden, mitt hjärta vääärkte! slutade med att jag bärde upp henne och skulle följa med till bilen, då förklarade jag för henne på engelska i famnen att jag kom från Svergie, och att vi inte skulle ses något mer, men att jag älskade henne (??) och alltid skulle komma ihåg henne.. grinade gjorde jag, hela kroppen värkte. Den lilla ungen hade lockigt rött hår och var alldeles bedårande, där i min famn som hon inte ville släppa.. och där vaknade jag, med mensvärk. Något sjukt samband där?? Jag vet inte.. Jag vet iallafall att det väckte många känslor inom mig! Jag kommer inte få träffa henne igen heller. Skit

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Johanna! Spännande med din kompis som ska ha tvillingar. Vet hon vad det ska bli för kön på bebisarna? Vad ska dom heta? :)

2011-12-21 @ 14:34:05
Postat av: Johanna svarar

Ja det är jätte spännande! Fortfarande lite overkligt dock att bästa vännen ska bli mamma :) Det blir en tjej och en kille, dom dividerar fortfarande om namnen!

2011-12-21 @ 15:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0