Livet som Quinna

Dags att vara lite komisk igen, jag fick nyss en kick efter jag läst två favoritbloggar- humorbloggar. Svårt att inte bli påverkad, så jag tänkte skriva om min annars trista och jobbiga dag ur en annan synvinkel. Vaknade imorse av helvetesmonstermensvärkar, självklart när jag ska upp och jobba och inte har tid att ligga som ett foster i sängen eller ligga som en daggmask på duschgolvet som jag brukar göra. Jag blir en mycket ynklig människa när jag har mensvärk, eftersom det känns som jag blir uppäten innifrån eller att jag helt enkelt är nära döden. "SNART, kommer jag först spy som en kalv, svimma och aldrig mer vakna" Så jävla illa är det varannan månad - ja varannan månad eftersom jag inte riktigt är som alla andra. haha! Jag sprang upp för att rota fram mina ipren, hittade dom ingenstans och fick mer eller mindre en panikångest - attack. Jag började svettas, och kände hur jag snart var besegrad av mina värkar när jag fann 4 st små underbara vita ovala i skåpet. In med minst två och sedan en zombieliknande ställning i duschen, duschade i en halvtimme utan att öppna ögonen en enda gång. Meditation tror jag det kallas, fokusera på att schamponera håret istället för att ge efter för värkarna, överlista värkarna - vänta ut dom. Det är lika dramatiskt som det låter, jag lovar.. känner tillslut hur det vänder, och jag hinner intala mig själv om att jag aldrig kommer klara av en förlossning innan jag får i mig första kaffekoppen.
Det hade varit skönt.. eh, nej inte skönt men det hade varit bättre om man "bara" tampades med värkar, men under denna eländiga period i månaden så är det omöjligt att känna sig snygg, eller fräsch, eller något positivt överhuvudtaget. När jag var yngre så stannade problemen vid värkarna men nu när man är äldre så blåser man upp som en blåsfisk, och känner sig mer eller mindre som en gris. Mina fingrar, mina läppar, mina ögon sväller. Ser nyvaken ut i två dagar, lederna värker, huden blir konstig och mitt mentala humör är lågt. Nästan så att man känner sig sjuk, febrig och frusen.  Och trött, jag somnade som ett utmattat barn i sängen framför harry potter när jag kom hem...
Jag på jobbet (förövrigt världens största gris enligt google)






Jag just nu.

Som sagt, Ni förstår kanske att det var svårt att få till en bra bild idag.. Nu ska jag lägga mig i soffan och invänta tröttheten så jag kan gå och lägga mig. Lugn kväll, eftersom jag ska upp och jobba imorgon. Hoppas ni är ute och skakar era rumpor! Det hade varit något för mig ikväll det, jag hade förmodligen blivit alldeles för berusad med tanke på mitt tillstånd. Men jag hade varit riktigt snygg och hade sett ut typ såhär..
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0