Pekpinne

Jag vill börja med säga att det är helt sinnessjukt vad som hänt i Oslo idag, som tur är mår alla jag känner där borta bra. Mina tankar finns hos dom som förlorat vänner eller familj i händelsen, det finns inte ord för vad bedrövligt och otäckt det är. Vart är världen påväg?


Jag är förövrigt hemma från London har många bilder att bjuda på, jag tänker dock inte lägga upp dom idag så ni får vänta med dom en stund till. Jag kan säga att jag har haft en jätte bra resa, underbart att träffa Sandra. Jag kommer bege mig till England, så snart jag kan igen. Det inlägget skulle handla om var internetspråk, eller rättare sagt ordval, på facebook, sms, bloggar etc. Jag ser ofta dessa uttryck: "Tihi, hihi" eller "Puzz, kjam, kjamiz" och uttryck som står mellan två stjärnor som ex *ler* *skrattar* *myser* *fniss* *blink* det kanske är bland det värsta jag ser när någon skriver likt ovanstående. Andra citat som jag är riktigt trött på är: "Dejtar kudden" "trött i ögat" "kramar kudden" och alla andra former av bäbisspråk, och generellt fjortisspråk med diverse öknamn. Jag är heller inget fan av ex, "LOL" eller "LOLS" (helst med z även här) som också är en fånig form av slang. Kan vi inte bara nöja oss med alla miljontals förkortningar som vi snott från det engelska språket? Bara sluta, sluta säger jag! det är otroligt fult. Så nu känns det mycket bättre! Tänk er en blogg där små och stora bokstäver är blandade? Det hade varit något. Nu ska jag krama kudden, *trött* Puss och kjamiz hoppas ni sover sött inatt, det ska jag.. *hihi* HAHA! LOLZ!
Bild från Lovebox festivalen i London.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0