Ett ställningstagande

Herromdagen tog jag ett ställningstagande, ett beslut, ett val som jag är riktigt nöjd över. Mina vänner tänker säkert "Så har hon sagt förut" eller "Vi får se hur länge det varar" .. Men om jag kunde lägga fram mina känslor på bordet, och jämnföra dom med alla andra gånger som jag har fått nog så är det skillnad den här gången. Jag har en övertygande känsla i kroppen, som aldrig infunnit sig förut. Jag pratar om att bryta sig loss från en person i ditt liv, som inte gör dig gott, som sårar dig om och om igen, som du inte kan lita på, och som inte har någon respekt för dig. Det säger väl sig självt att man inte ska ha denna personen i sitt liv? Jag har tagit emot alldeles för mycket skit från personen i fråga vars namn jag utelämnar. Jag förtjänar bättre! Jag skiter i dina ursäkter, dina bortförklaringar, du har använt alla redan. Alla ni som läser min blogg, hur jobbigt det än är så får man ibland stanna upp i livet och se över sin omgivning för att sedan sollra bort dom personer som inte behandlar dig rätt.

Kommentarer
Postat av: Regina

Vad bra för dig! Kan du ringa mig sen, skicka ett mess igår men vet inte om du fått det? Kram

2011-06-09 @ 13:25:21
URL: http://mebyregina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0