Framtidsplaner

Dagen gick utmärkt, och faktiskt riktigt fort! Mamma kom in sista timmarna och fick sina slingor förnyade, mycket färg att runnit ut, så jag blekte upp mer slingor, la en bottenfärg och så fick slingorna en fin röd-kopprig nyans. :) Lite övertid fick det bli, men vad gör man inte för mamma? ;-)
Har tyvärr ingen bild, attans.. jag skulle ha dokumenterat!
Nästa vecka har jag möte med min studievägledare på kau, jag har redan sökt till hösten men vill ändå ha lite feedback för vad som skulle passa mig bäst. Detta är mina nuvarande alternativ:
  • Socionom, det är en otroligt bred utbildning som tillåter mig att jobba inom många olika områden. Jag vill jobba med mig själv som utgångspunkt, med andra ord vill jag kunna jobba självständigt. Skulle kunna tänka mig att jobba som kurator, mellan psykatrin och landsting. Skola, högstadiet eller gymnasiet. Socialen, kriminalvården, familjerätt och andra viktiga frågor. Jag vill jobba med männsikor, med ändå inte på "fältet" inom vård och omsorg. Eftersom jag redan jobbat många år tidigare som personlig assistent, vårdbiträde, kontaktperson och ledsagare. I år är jag inne på mitt 7e år som kontaktperson med en och samma person, lite häftigt eftersom jag bara snart är 24 :-)
  • Vård och stödsamordnare, är som ovanstående fast med inriktning på Psykologi, när jag har avslutat den utbildningen har jag en kanditatexamen med psykologi som huvudområde, och kan sedan läsa en master-utbildning inom kbt-behandling. Detta tycker jag också skulle vara jätte spännande! och ger möjligheter till att jobba inom likvärdiga områden, teraput exempelvis.
  • Doktorand, innebär att jag läser alla nivåer inom psykologi a-d nivå. (Jag läser just nu A-kursen) där med blir jag doktorand inom psykologi, och kan använda detta till att bli beteendevetare eller som min plan, bygga på med en forskarutbildning och ta "forskarkörkort" för att sedan forska och arbeta inom konsumentpsykologi. Enligt mig hur spännande som helst! Jag kan även jobba inom marknadsföring och produktutveckling, en föreläsare som vi hade förra veckan jobbade precis med det, han var universitetslektor samt doktorand. Just nu läser jag socialpsykologi i skolan, och inom det området finns det också en hel del intressanta ämnen som det går att jobba/forska med.
På hobbynivå vill jag även utveckla min passion för makeup, jag vill lära mig allt inom smink! alla snygga tekniker och trix för att kunna jobba med det "på sidan av" för det krävs också någon slags utbildning så att man faktiskt har en chans att synas utåt, annars är det svårt att jobba med.

Nå vad tror ni, om mina framtidsvisioner?



Mycket jag och Jonna, men det är ungefär såhär dom nytagna korten ser ut ;)

Kommentarer
Postat av: liiah - mamma till Belle

Du anar inte hur glad jag är för din skull! att du hittat din väg i livet som du vill gå .. du är ju otroligt grym! duktigt att plugga upp betyg för att komma in på det man vill på universitet och universitet är inte lätt!! wow Johanna, cred till dej! fortsätt kämpa mot dina drömmar .. jättekul att följa dej och dina funderingar i bloggen också, hihi.. BAMSEKRAM<3

2011-03-31 @ 16:08:48
URL: http://www.mrsvandeerkamp.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0