Från alert till trögt

Tog mig en sovmorgon idag, trots föreläsning. Min kropp ville helt enkelt inte gå upp imorse, så jag bestämde mig för att ligga kvar i sängen och helt enkelt inte gå till skolan. Brukar få dåligt samvete, men eftersom det händer mer än sällan att jag hoppar en skoldag så kändes det helt okej. Drog på mig mjukisarna och gick ut på en promenad med Marcus i över en timme, gick inte att undvika eftersom det har varit helt underbart väder idag! Hem för att laga mat, och betala räkningar.. Jag spyr på räkningar, och som alla andra tragiska inlägg som handlat om pengar så står jag fast vid att jag inte alls tycker om ordet ekonomi, jag blir nervös, orolig och deppig av pengar. Bortsett från när dom räcker till och blir över såklart ;-) Dagens middag bestod av fläskfilé, potatisgratäng och sallad.. nom nom, kändes nästan lite lyxigt för en tisdag! Sedan dess har jag legat och läst inför laborationen på fredag, druckit kaffe, läst lite mer.. och så kommer kvällen se ut, plugga!

Imorgon har jag unnat mig några timmar hos frisören som sagt, kul att få gå iväg och bli lite ompysslad! Jag har ju varken tid eller råd att åka till London, LA, thailand eller andra gottiga ställen så då får man hitta på annat helt enkelt! haha!
Dagens störningsmoment; två räkningar från landstinget från när jag var sjuk.. dyra, onödiga, och väldigt mycket i vägen. Vill i n t e betala men m å s t e.
Dagens ljuspunkt; Prommisen med Marcus, och att jag äntligen kännt att motivationen för träningen har kommit tillbaka. Pepp pepp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0