Fikastunden

en ny betraktelse, jag fick mersmak på mitt omstyckta inlägg om hur vi lever på helgen. Med snusen under läppen, och kaffekoppen brevid mig började jag fundera på hur vi tjejer "fikar".. eller vi fikar inte egentligen, vi dricker en mellan kaffe med mjölk eller en skummig kaffe latté, är du inte kaffedrickare tycker du inte att det är lika kul att fika helt enkelt, du dricker då en coca-cola i miniformat med sugrör eller smuttar på ett för varmt te - grönt te. Vi röker, dricker kaffe, och röker ytterligare en cigg. Känner oss lite extra stekiga nu när det är sommar och vi får bära våra nya pilotsolglasögon från ray bans, antingen så har du pengar nog att köpa dig ett par egna eller så har du hittat dom på en efterfest, en öppen gata eller varför inte på planet på gardemoen där du jobbar natt. Vi som inte gillar att spendera pengar på solglasögon köper oss minst två par från H&M, eller gina, eller glitter. Helst blues brothers stilen, jag har ett par egna! och tycker jag ser grymt bra ut i dom. Tillbaka till vad tjejer faktiskt pratar om, jag har redan nämnt en hel del i mitt förra inlägg om helgen. Vi analyserar alltså helgen som varit, utifrån alla olika perspektiv. Men vårt främsta samtalsämne måste vara - MÄN, i vissa fall killar. Med andra ord dom som inte visat bevis på att vara vuxna ännu, dom vill jag kalla killar eller varför inte pojkar. (måste få inflika att jag just nu har frukstansvärt roligt åt mig själv..) Bara för att jag driver med allt och alla innebär det inte att jag utelämnar mig själv, vetskapen bottnar väl förmodligen i erfarenheten? ;) Nåväl, det är inte ofta man har ett samtal som kretsar kring hur b r a man har det med sin pojkvän/sambo/ment to be, utan här analyserar vi det vi tycker "känns" fel eller konstigt, det vi stör oss på, det vi vill ändra på, och det vi vill ha svar på. För det är inte ofta vi har just svar! därför hittar vi på egna anledningar som vi själva anser rimliga. "Varför hör han inte av sig?" .. är en vanlig fråga, när du exempelvis har hittat en stjärna i dimman och ni har tillsammans upplevt ett romantiskt-movie-night. Våra svar är, "Han är kanske blyg".. "Han kommer höra av sig tids nog, ge honom lite tid" .. "Va inte för på, då blir han rädd, avvakta".. "Han har säkert mycket att göra!".. eller, haha.. "Han hör nog av sig till helgen" .. Självklart kan dessa ovanstånde förslag stämma, men om det inte gör det har vi jävligt svårt att säga "Han är inte intresserad".. "Han är nog inte ute efter samma sak som dig"... istället för det så säger vi "Nej, vilken idiot".. "Skit i honom, han är inte värd dig".. "Visa honom att du inte bryr dig" och framför allt: "Hör inte av dig".."Skit i honom, gå vidare".. Samtalet blir såklart som hetsigast om mer än en person i samtalet upplever samma ångest. "Vad har jag gjort för fel?".. Sen när helgen har varit ännu en gång, då ska vi dö tillsammans över kaffe koppen eftersom vi förgäves har försökt nått denna man på fyllan.  Samtalet pendlar vidare, vi lämnar männen åt sidan ett tag, och pratar om andra djupare saker.. vad vi mår dåligt över, våra komplex som vi ska göra något åt. "Jag måste börja träna.." eller.. "Jag har funderat på att göra en bröstförstorning".. den i sällskapet som redan har gjort detta ingrepp, (som jag).. agerar förstående och uppmuntrande, vi disskuterar hur lån ska tas, vilken klinik som är bra och framför allt: vilka i stan som redan har ett par silikonpattar, eller som har injecerat läpparna. Det älskar vi att disskutera i alla tider, (jag med..) Vi gör sedan en avstickare och disskuterar stans andra kärlekspar, nya som gamla flammor, våra ex, vem som varit otrogen och helst med vem. Vem som är gravid, vem som fått barn eller vilka som försöker bli med barn, Vi har självklart då en åsikt om detta. Vi blir peppade av varandra att besöka sats, friskis eller någon annan träningsstuga eftersom vi vill vara snygga till beach-2011, samma visa var det beach-2000. Men hey, i år lyckas vi? Säger vi och tar en klunk kaffe, och saknar kakan vi aldrig köpte. Självklart innehåller våra fikastunder mycket mer... Avslutar detta inlägg med en killer-låt tillägnat till alla tjejer som just nu sitter och ältar över en kaffe, säkerligen på waynes uteservering i stan.


Kommentarer
Postat av: sara

stämmer ju det där, sorgligt nog!!om man inte pratar själv så vet man att de sitter kaffekärringar nere på stadas hetaste fikaställe och byter info..

2011-05-03 @ 23:04:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0