Musik som framkallar minnen

För min del kan viss musik ge mig ren SKÄR ångest, musik som lockar fram minnen och obehagliga känslor som är förknippade med minnen, ibland kan jag inte ens komma ihåg vad det är som gör låten så vidrig. Jag har precis funnit mitt absoluta favorit album som jag lyssnade på när jag var yngre - på youtube. Men denna gången är den ingen ångest, utan tvärtom, jag kliver tillbaka till dåtid och njuter. Alla problem som man fått efter den tiden släpper, och man är där istället. Jag borde sova, men kan inte sluta njuta.. Tecno Fes 2, med Gigi d'agostiono är det förövrigt, jag hade skivan hemma, den försvann tyvärr med alla andra saker 2005 men jag kommer till och med ihåg hur jag satt och målade glitternagellack på fodralet, Jag och Isabelle satt alltid med en varsin snäcka på lektionerna.. ååh, ljuva tid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0