Vi lever för helgen

ett konstanterade jag har är att Karlstad lever för helgerna, det planeras, disskuteras, analyseras, divideras och längtas inför kommande torsdag till lördag. Torsdagar är till för oss fattiga studenter, inkl moments på bluemoon vilket jag aldrig har besökt, har fått för mig att det inte ligger i mitt intresse med house-musik och alldeles för mycket folk från åldern 18. Så jag har hoppat det, sedan har vi fredagar då dom flesta under sommrarna sitter på stans alla uteserveringar från klockan 17, det dricks öl och beställs feting-burgare med pommes, blir lite småsugna efter några öl och beställer in chilinötter. Dom som är trötta efter veckans arbets/studiedagar går hem, och resten förgyller kvällen på ankan eller harrys. Sedan har vi lördagar, då är utbudet lite större och kan anpassas efter humör och ålder. Bluemoon, med en mils lång kö om du inte är frän och har gästlista/vip och får gå charmigt före i kön.. (där står helst jag) eller så går du till koriander, och minglar runt med en flasköl, redbull-vodka eller någon mjölkdrink. På onsdagar under sommaren kan man även skaka rumpa till Peter Siepen! Känner du att ovanstående inte faller dig i smaken, så kan du besöka tempel där du vistas i källaren med svettiga människor, och en drink mellan tuttarna, min tanke "tunnlar, mörka trånga utrymmen" med andra ord, gamla arena med en twist. Självklart kan du fortfarande steka på harrys, ankan. När vi är färdigsöpna ska vi till citygrillen, burgerking, Sibylla eller sjökvistens för att stå i kö, i ytterligare en timme! för att äta m a t. Vi tar sedan en svindyr taxi hem - för att vi har ont i fötterna eller helt enkelt inte tycker det är trivsamt att gå hem. (beroende på vart du bor helt klart) du kanske är extra fnittrig för att du har lyckats få sällskap hem. Eller så går du, eller cyklar - helst barfota. Vi får inte glömma efterfesterna, det ska nu supas ännu värre med ett härligt sällskap som alla är lika levnadsglada, du bättrar på din make för 10e gången sedan du för första gången sminkade dig, känner dig lagomt fräsch för att bemöta denna tidiga morgon. Antingen så ångrar du dig, eller så har du haft jävligt kul när klockan närmar sig 06. Sedan finns det idioter (enligt min mening) som fortsätter ett par timmar till. Vakna sedan på morgonen, du har drömt om vatten eller mjölk rätt ur paketet, sminket sitter kvar i hela ansiktet, du är törsig och hungrig, pizza eller någon annan fet rätt väntar. Hoppsan, måndag igen. Du är sliten efter helgens "bravader" och nu ska det skallras om vem som har gjort bort sig, vem som blev för full, vem som gick hem med vem och vad du har ångest över. Kanske är din mobil full med sms som du inte borde skickat, samtal du ringt efter 04. Härligt!! Drick nu kaffe i mängder, varje dag på något café i stan och planera nästa helg!! glöm inte att köpa ny outfit, lösfransar och nya strumpbyxor som du lyckas göra sönder varje gång du använder dom... har du råd, unna dig ett par riktiga high-heels. Nåväl, nu ska jag laga mat.

Kommentarer
Postat av: Lina

Det BÄSTA blogg inlägget jag läst 2011!!!

2011-05-02 @ 21:29:06
Postat av: Anonym

Hahaha!! Klockrent hjärtat!:)

2011-05-02 @ 22:59:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0