Jag må vara disträ

- men inte självupptagen.


På senare tid så har jag blivit en sinnesjukt disträ människa, eller nej inte på senare tid utan under en längre tid. Anledningen till det är förmodligen att jag har mycket i huvudet, både viktiga och mindre viktiga saker som jag inte har jätte lätt att "sollra" bort. Jag är en riktig funderare, och lägger ner ganska mycket tid på att reflektera över saker som händer. Detta medför för mig att jag ofta är glömsk, glömmer vart jag lagt saker flera gånger dagligen, tappar bort saker, och dubbelbokar mig för att jag glömmer att jag redan har bokat något, Har svårt för att somna på nätterna etc. Ja, ni förstår vad jag menar.. Detta drabbar självklart även mina vänner, då jag kanske då upplevs som jag är "någonannanstans" i ett samtal, glömmer bort att ringa, glömmer bort att vi ska ses. Det är säkerligen jobbigt för dom, men minst lika jobbigt för mig och jag försöker bättra mig, dagligen!


Men när jag sedan får höra att jag skulle vara självupptagen, att "världen enbart kretsar runt mig" så håller jag inte med. Jag har alltid varit den vännen och personen som vill att min omgivning ska må bra, jag försöker vara där för alla mina vänner när dom behöver mig eftersom jag vet att dom är där för mig. Jag bryr mig kort och gott om andra, men inte mer än vad jag bryr mig om mig själv. Men så har det inte alltid varit, jag har varit duktig på att sätta andra framför mig själv, och bortse från mina egna behov och känslor. Jag är därför glad för att jag har börjat se efter mig själv bättre, så då är min slutsats: Om jag nu är självupptagen, så kanske det är min tur att vara det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0