Ögonfrans-fantast!

om det är något som jag alltid är väldigt noga med när det kommer till utseende så är det ögonfransar, (ögonbryn har också en stor betydelse) På helger om jag ska ut brukar jag använda lösögonfransar, oftast från ardell. Deras limm är absolut lättast att arbeta med. Ett tips är att vänta i ca 20 sekunder efter du applicerat limmet på fransarna innan du fäster dom. Då har limmet "härdat" lite och fastnar mycket bättre på en gång! Då slipper du stå där och pressa, och flytta runt dom så att det andra sminket förstörs. Vill man inte använda hela fransrader kan man alltid använda endast några st, som finns att köpa på ex makeupstore som jag tycker är finast. Det ska finnas från depend också.. Limmet från makeupstore är också grymt bra! Så testa er fram! Ett till tips är att klippa till fransarna, och då menar jag på bredden och inte på franslängden. Det är inte alltid dom passar till din ögonform, jag brukar klippa bort några mm längst in för att få mer volym längst ut. För den som bara vill ha ögonfransarna böjda och fina så kan jag rekommendera ögonfranspermanent, låter kanske konstigt men jag har själv gjort det ett par gånger. Senast för någon vecka sen, detta underlättar när jag ska böja dom med franstången och att dom sedan håller sig böjda under dagen! När det är riktigt bra gjort så behöver jag inte ens använda ögonfranstång och det håller i minst 6 veckor, kostar runt 500:- ..
Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0