Måndag

Hej på er! Gick på arbetsdagen kl 15, äntligen känner jag mig lite lugnare i kroppen än dom senaste dagarna.. Hade en jobbig kväll igår med värk i nacke, rygg och bröstkorg. Jag tycker verkligen inte om att stressen/ångest har satt sig i kroppen på det här sättet, kände mig helt matt igår och trots att jag var lugn i kroppen så gick kroppen på högvarv.. svettig och klibbig vart annat blandat med värk och märklig yrsel, när klockan närmade sig 02 gick jag in och tog en långdusch, gjorde mig en kopp te och tittade på en film medans Victor kliade mig på ryggen vilket alltid får mig att somna.. Somnade tillslut någongång vid 03, och sov till efter 11 idag. Skönt! och förmodligen välbehövligt.. Det låter som jag lever ett onormalt hektiskt liv, men det går som för alla andra i perioder med mer eller mindre saker att göra, så är livet! Jag måste bara lära mig att hantera stress bättre, dock så har jag inte kunnat gjort något annorlunda den här gången då det har varit väldigt mycket att göra.. I maj inför sista delkursen har jag valt att "gå ner" lite i timmar på jobbet iallafall, för att gardera mig mot att det blir för mycket. Ibland vill man mer, än vad kroppen orkar helt enkelt :) Jag är riktigt nöjd, och stolt över mig själv att jag ändå lyckas hålla igång så många bollar samtidigt, och har hittils klarat av det bra! Det är inte jobbigt för mig att gå till jobbet, jag trivs bra på mitt jobb! det är tiden det handlar om, att den ska räcka till. Som tidigare nämt har jag höga krav på mig själv när det kommer till betyg på tentor osv, jag strävar oftast efter högre betyg och blir besviken om jag får ett Godkänt, när jag istället borde vara stolt över att jag klarar en tenta! Skärpning på mitt sätt att tänka helt enkelt, det är inte hållbart annars.

Veckan som kommer då, ska skriva klart ett arbete ikväll tills imorgon. Föreläsning på morgonen, och grupparbete på eftermiddagen. Flyttar hem till Victor på onsdag inför flyttstädningen, Muntlig redovisning på fredag och jobbar sedan helgen. Flyttar måndag inkl besiktning och sedan är det salstenta som gäller på onsdagen. Efter det, kommer jag må som en prinsessa! Något som jag verkligen värdesätter nu är träning, det rensar hjärnan och ger kroppen mer energi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0