Söndag, på jobbet.

Ja då var helgen snart slut, jobbar dock även imorgon. Har spenderat helgen med att packa, första lasset går IDAG och jag är fortfarande inte klar.. måste köpa mer sopsäckar så jag kan slänga ner alla kläder och skor, Victor ordnar ner gardinerna och plockar ihop dvd högtalarna osv när jag är borta! Somnade på soffan igår medans han tog hand om sista tvätten.. Han kan att han, min man. Förövrigt så är jag jätte stressad, kommer kännas bra när den här dagen är över till att börja med.. Då är det slutspurt inför onsdag när jag lämnar boet för flyttstädningen. Har en uppgift att skriva tills på tisdag, som ska lämnas in på onsdag och redovisas på fredag.. flyttar måndag, salstenta onsdag. Jag har underlag för att känna mig stressad, jag är som tidigare nämt inte bra på den här sortens stress (även om det leder till något bra)..

Igår när vi satt och åt en varsin smörgås med kräftröra tog mitt hjärta ett dubbelslag, har varit med om det förut men denna gången var det riktigt obehagligt, det kändes som ett ordentligt tryck nerifrån och upp i halsen innan det väl dunkade till. Fick för mig att halsen började svullna upp,  tittade på Victor och sa "Jag kanske är allergisk mot kräftor, jag kanske sväller upp nu och dör".. Nej självklart gjorde jag inte det, men det kändes som jag hade ätit en halstablett som bedövar halsen, och därmed kändes det som det svullnade igen. Panik, fick jätte hög puls och det gjorde mig ännu med rädd. Victor var en ängel som vanligt och lugnade mig med att det var normalt och att jag inte skulle dö.. rädslan gick över till att jag blev förbannad efter en stund, Varför har jag börjat med sånt här nu? på senare tid? Visst att man har tampats med ångest och stress som i sin tur leder till ångest, men aldrig fysisk.. Det är nytt för mig, och verkligen inget jag tänker vänja mig med!!  Nu ska jag fortsätta jobba, ska kavla upp armarna och städa!

Hoppas ni har en fortsatt bra Söndag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0