Dela med er av era tips!

Vad gör ni när ni tycker något är riktigt jobbigt? Kan vara nervösa, eller rädda, eller när något känns svårt att hantera, genomföra etc. Hur tänker ni, och vad gör ni åt saken? Jag har märkt att jag börjar tänka på människor som innebär trygghet för mig, som står mig nära. Jag ser deras ansikten framför mig, och försöker även se hur dom är och pratar.. Dom människorna brukar vanligtvis vara  Molly, min moster Lotta, Isabelle, eller Mamma.. Då brukar det alltid kännas lite bättre, och förhoppningsvis klarar jag av det som ligger framför mig.  Om det är att jag är rädd för något exempelvis att jag ska dö, som jag tror att jag ska göra med jämna mellanrum på senaste tiden.. (min nacke ger mig kramper i bröstet och strålningar i armen) och jag tror att jag ska få lämna jordlivet för att mitt hjärta ska få en hjärtattack eller liknande. Det jag då gör är att jag ringer upp någon som jag känner mig lugn av att prata med.. Igår var det Victor, jag vill att han ska berätta något för mig eller fråga mig frågor om allt annat,  för att komma bort från dödsångesten! Det fungerade riktigt bra igår, jag somnade strax efter vi lagt på.. Hade förmodligen aldrig gått annars.  Jag vill ändå ha tips från er, vad gör ni?

Kommentarer
Postat av: Regina

Jag brukar koncentrera mig på min andning, att ta djupt andetag och känna lungorna fyllas, att typ koncentrera mig på lugnorna :) hahaha cp ja e då.. men men.. liknande sådana saker :)

2012-02-01 @ 13:15:34
Postat av: Isabelle

Alla funderingar har ju tendens att dyka upp när man inte har nåt annat att göra, när man ska somna! Jag blundar och riktigt koncentrerar bort tankarna till mina största drömmar, nåt jag älskar att tänka på oavsett hur dåligt jag mår. Så jag har alltid inrett och byggt upp mitt drömhus. Rum gör rum, detalj för detalj. Eller hur jag ska ändra mitt utseende haha! Alla har vi ju olika...



Annars har det ju alltid varit en hundra miljoner ciggaretter, ett samtal till en kär vän, eller filmer alla underbara filmer!!!!



Tar dock inte itu med problemet men lindrar för stunden!

2012-02-01 @ 23:27:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0