Det här med ångest/dagens känsla

ingen ny upptäckt, men när jag inte har så mycket kontroll som jag har behov av runt omkring mig så får jag ångest, en ångest som kommer från stressen att det är rörigt. Det kan egentligen handla om småsaker, saker som är "osäkra" exemelpvis som osäkra beslut, eller osatta datum, eller saker som "beror på" eller att man väntar på att få göra just en planering. Det är skitjobbigt för mig, planera dagarna, planera ekonomin, planera framtiden. Jag är en här och nu människa, jag kan vara spontan självklart men jag vill helst se saker tydligt framför mig. Veta vad som ska hända, och vill inte ha något eventuella händelser eller beslut som ska baseras på någon annan än mig själv. Jag har även kommit in i en fas i mitt liv då jag på något sätt går genom mitt förflutna, både från förr och mer i nutid. Jag bearbetar detta genom att drömma mardrömmar, osammanhängande drömmar som egentligen inte "stämmer" överens med hur jag borde känna, eller inte känna. Obehagliga känslor som inte har någon anledning att finnas, jag drömmer om det jag är rädd för ska drabba mig men drömmer istället att jag gör det själv.. Det känns som jag rannsakar mig själv, men jag ser ingen anledning till det eftersom jag överlag mår bra med mitt liv just nu. Frågan är om man någonsin kommer göra sig fri från ångest, jag pratar den typen av ångest som jag levt med i många år.. den typ av ångest som kommer utan anledning, eller av väldigt små anledningar. Ja jag vet inte..

Hittade en gammal bild som är från förra året, nästan exakt ett år sedan. Känns som jag förändrats en hel del!



Följt av en bild på dagens känsla, kan tolkas hur ni vill haha, jag känner mig som han/hon idag. Den prydde en vägg på komvux.. och ja, jag är fullt medveten om att min humor är sjuk ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0