Han hade rätt

I höstas gick jag till ett medium, en annorlunda man som även höll i ett homeparty så det kändes sådär seriöst att sätta mig och sedan lyssna och tro på honom. Men av det han sa som gällde mig som person stämde, han sa bla "du måste börja sova på nätterna, eller åtminstone ta små powernaps på eftermiddagen" .. jag hade jätte svårt att sova under den perioden och försov mig mig nästan varje dag, han sa även att jag måste sluta ta hand om andras problem, "vara hobbypsykolog" åt mina vänner. Det har jag faktiskt dragit ner på, jag gör det jag kan och bryr mig fortfarande om mina vänner men ser till att jag ger mig själv utrymme samtidigt. Han nämnde några personliga saker om en vän, som jag valt att inte vilja tro på. För min egen skull, och för hennes. Om det nu var så som han sa, så önskar jag inget hellre än att hon inte längre befinner sig där hon befann sig då utan mår bra där hon är idag.

Han pratade iallafall om en kille som jag träffade då, eller nej jag trodde att vi träffades vilket jag idag vet att vi inte gjorde. Jag var då frusterad över situationen, fick ingen rätsida. Han började med och säga "Vad är det med XXXX som stör dig så?" han kunde med andra ord se att det var något som tärde på mig. Han gav mig ett hårt utlåtande, "Han vill inget mer med dig än det ni har nu, med  det är han verkligen nöjd och vill inte gå miste om den delen, men det kommer aldrig bli något mer mellan er".. Nej okej tänkte jag, kul att höra! men han behöver inte ha rätt. Han fortsatte "Det kommer komma in en man i ditt liv, det kommer hända saker i november. Han är yngre, eller iallafall yngre än 30. Du tycker han är sexig, och jag ser en nyårskyss på nyårsafton i år.." Jaha, och vem i helvete skulle det vara undrade jag, det fanns ingen som jag kunde tänka mig i min omgivning. Han hade ett fel, det hände i oktober och inte novemberHan sa även att jag skulle ha det tungt i slutet av året och början av detta i skolan, han såg en del pappersarbete framför sig och att jag inte kan vända latsidan till, utan hitta en väg som passar mig för att inte gå in i väggen. Och det stämmer, jag har väldigt dålig motivation till skolan och har haft ett bra tag, men jag har lyckats tagit mig genom tentorna och även presterat bra. Jag har "tagit tag" i mig själv, börjat tränat igen bland annat.. och dragit igång projekt som får mig att gå framåt och inte stå och trampa i en och samma grop, i den gropen händer det inget och som jag sagt i tidigare inlägg så händer livet nu och inte om en månad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0