Hårtips

Alla har vi dom dagar som håret egentligen behöver tvättas, men vi orkar verkligen inte! Så då tänkte jag tipsa om lite saker ni kan göra för att låta håret förbli otvättat i någon dag till. (Det är faktiskt inte bra att tvätta håret för ofta)..

Varför inte göra håret lite skitigare fast på ett snyggt sätt? Använd en trippeltång och ta olika breda paséer, locka genom håret eller så mycket du trivs i, dra fingrarna genom lockarna så dom blir snyggt separerade och ös sedan i saltvattenspray! vänd gärna huvudet upp och ner så du även får i underhåret, känns håret lite risigt så ha in en utslätande kräm eller liknande för att få ner småhår, avsluta med en torr spray om så behövs, eller glansspray om du vill att det ska vara mer glansigt än matt. Så har du en snygg avslappnad "surf-look" BRA VA!

Andra tipset är att använda sig av torrschampo i hela håret, avsluta med att spraya försiktigt i benan för att dämpa det glansiga.

Vill du inte ha håret utsläppt, så är ett annat tips att sätta upp håret i en stram knut alt hästsvans efter du har använt torrschampot. Alltid snyggt och du döljer ditt skitiga hår!

Tips på produkter: Bästa saltvattensprayen är enligt mig från REF, eller KMS.. Och top 1 i torrschampo anser jag vara "make over spray" från KMS. En bra trippeltång hittar du på ex åhlens från märket OBH nordica! :) Good luck!

Kommentarer
Postat av: Linn

jag använder torrschampoo batiste, min bäste vän !

2012-01-03 @ 18:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0