Måndag

Egentligen Tisdag nu för att vara korrekt! Ligger i sängen och har kollat på några avsnitt av en serie, försöker överkomma min ångest för att få hjärtattack alt propp eller stroke. VA? Vart kommer denna oro ifrån kan man fråga sig? Jag har inget underlag för att ligga i riskzoonen för att få något liknande, (hoppas jag) enda är mina p-piller som kan orsaka propp men det är väldigt sällsynt.. Det är faktiskt så att jag har väldigt ont i min nacke och axlar, ska äntligen försöka få bukt på detta nu med träning, när en nerv ligger fel eller en muskel är extra spänd så strålar det oftast ut i ena armen, och ut i bröstryggen.. mm, så då ligger jag här och tror att jag visar tecken på att dö istället. och eftersom jag är rädd för det, så rusar kroppen iväg och allt känns ännu mer påtagligt och obehagligt. Ungefär som när man har en panikångest-attack och seriöst tror att man håller på att dö, huvudet kan verkligen spela sina spratt. Jag övertygar mig om att det är min nacke, och inte mitt hjärta som ger upp. haha! usch!

Annars har dagen bestått av föreläsning på förmiddagen, var trött som en gris imorse då det inte blev många timmars sömn inatt. Jag borde med andra ord redan sova nu.. Storhandlade direkt efter skolan och efter det kom Hedelund på en kopp kaffe, sen har jag spenderat kvällen med Bratt, druckit oboy och pratat om livet som vi inte haft tid till att göra på väldigt länge. Föreläsning imorgon också, men har inte bestämt mig ännu om jag ska gå dit eller inte. Imorgon kickar jag igång träningen, först ut ett cirkelfys-pass med Johanna, får se hur jag tycker om det! Ska iallafall köra en mjukstart och prova några pass och se hur dom är.. Skönt att jag äntligen tar upp träningen igen, kunna sova bättre, prestera bättre på dagarna, vara piggare, får mer energi, må bättre, etc etc.. Nu säger jag godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0