Framtidsvisioner

Börjar andra året i augusti och nu börjar man tänka till ordentligt vad man vill "göra med sin utbildning".. Jag blir som sagt utbildad beteendevetare med kanditatexamen i Psykologi - men själva programmet heter Vård och stödsamordnar-programmet. Måste som har frågat vad det innebär etc, och det är alltså den akademiska titeln. I veckan kom det upp en annons på arbetsförmedlingens hemsida, men vår utbildning som kvalifikation och den tilltalade mig verkligen. "Verksamhetsutvecklare" inom psykiatrin, det tror jag skulle vara något för mig! Har länge funderat på om jag vill jobba på "fältet" som renodlad samordnare.. och visst kan jag tänka mig det! men det är kul att se att utbildningen kan leda till fler saker än det. Jag vill ha mitt kontor, men ändå jobba nära brukaren. Samtidigt är jag sugen på att läsa vidare inom KBT, som är ett masterprogram på 2 år. Men kommer förmodligen känna att jag vill göra något annat när jag tar examen.. Som tur är har jag ändå några år på mig att fundera ut vart och hur jag vill jobba.
 
Dagen har förövrigt rullat på bra, Victors mamma blev bra! dock ett första steg till slutresultat, då hon hade mättat hår av flertal röda färger samt utväxt som vi ville ha mer åt det koppriga hållet som är hennes naturliga ton. Det är något man oftast behöver göra i fler steg! Hon blev nöjd iallafall, då är jag nöjd :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0