Vardagslyx.

Jag och Victor har faktiskt ett litet system som vi följer varje månad när det handlar om mat, vi storhandlar en gång och kompletteringshandlar en gång. Till det har vi ett matkonto med två visakort där det alltid finns pengar till det, riktigt bra tips till er som bor sambos och inte har fått någon ordning på det där ännu. Varje månad för vi över en fast summa var dit, så vi vet att maten alltid är "betald".. sedan är vi såna som värderar ett fullt kylskåp, och lever kanske inte som "vanliga" studenter i matkostnader. Men då är vi inga partynissar någon av oss heller ;) ibland får man helt enkelt prioritera vad man tycker är viktigt! Går ut mycket mindre nu än förr, rent naturligt på grund av att jag träffade Victor och njuter av hans sällskap en Lördag kväll lika väl som jag skulle kunna gå ut med vännerna!
 
Tillbaka till vardaglyxen, igår var vi iväg och handlade omgång nr 2. Vilket blev nästan mer än första, haha! vi kände att vi ville unna oss en del god mat nu när vardagen nästan bara handlar om jobb. Så vi fyllde vagnen med grilltillbehör och gott kött, detta fixade vi till på kvällen genom att grilla ute på balkongen. Mysigt! Menyn bestod av marinerat kött, grillspett med rödlök och paprika, haloumiost som vi grillade, beasås och en sallad med fetaost, oliver och sockerärtor - till det en italensk sallads dressing! och självklart pommes! DET VAR SÅ GOTT!! kanske det godaste jag ätit på länge! Under dagen var vi även iväg och hämtade köksbordet som vi fyndade på blocket i veckan, ett stort i furu med 6 st stolar för endast 300:- :) hur bra? Detta ska nu slipas, och betsas i vitt! tills dess var jag iväg och köpte en stor duk som täcker hela bordet, hehe. Ska även investera i nya sittkuddar, har dock inte bestämt mig i vilket mönster eller färg än, men det lutar åt något med både vitt och grått i! så det matchar resten av lägenheten på något sätt..
 
Står på jobbet, så ska fortsätta att jobba! :) Hörs senare, då tänkte jag tipsa er om glossybox!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0