Hur man förändras.

Har tillbringat heela dagen med att skriva klart tentan, tvättat, diskat, lagat mat.. är helt slut i huvudet just nu. Tänkte hinna med golvet innan jag stuper i säng, dammsuga och skura vilket verkligen behövs. Jag är iallafall KLAR med tentan, sista tentan för det här läsåret. Får jag godkänt har jag gjort hela första året, underbart! Ska bli skönt med en hel sommar utan tentor, utan tidiga föreläsningar och krav på att läsa litteratur! Jag ska dock jobba en hel del, men att få gå hem från jobbet och vara "klar för dagen" känns lyxigt!! Ännu lyxigare hade visserligen varit semester, jag är så avundsjuk på dom som går på semester snart.. 4, 5 eller 6 veckor - betalt! haha vilken jävla grej, tänk den dagen :) Jag ska dock försöka vila upp mig så mycket som det går oavsett jobb, det är ett måste för att jag ska orka känner jag. Min kropp har sagt ifrån flertal gånger under den här terminen, det är svårt att lyssna på varningsignaler när man inte kan göra något åt det.. tempot har varit högt, men inte utan anledning. Om jag får som jag önskar, ska jag försöka ha två veckor i augusti som tidigare nämnt för att vara helt ledig.. Ligga raklång på en sval gräsmatta och sova, eller bara ligga där och göra ingenting!
Victor jobbar natt, stackaren som inte mådde alls bra när han åkte.. Jag har lyckligtvis blivit mycket bättre, febern har gett med sig! Skönt, hade varit tråkigt att missa avslutningssittningen imorgon med klassen, mat och vin! fin avslutning på det här året tycker jag. Fick en tankeställare igår när vi skulle grilla, (gick förövrigt utmärkt på nya grillen) . Jag har alltid varit en ganska stökig person, har alltid haft mycket runt om mig.. Saker och kläder har kunnat ligga lite var som helst hemma, disken har aldrig varit stor prioritering. På senaste år har jag gjort någon slags helförändring.. Självklart är det delvis något positivt eftersom det numera är mer ordning och reda, samtidigt så kan jag må riktigt dåligt när det är rörigt När det är stökigt hemma, mycket disk, tvätt och allmänt i oordning så leder det till stress hos mig, som i sin tur utvecklar ångest.. Den ångesten i sin tur leder till en grinig Johanna. Jag blir på något vis systematisk, numera har jag koll på vart allt är. Jag har aldrig sett mig sådan, men igår när vi grillade så höll jag på och dividera om hur saker skulle stå på balkongen; nej inte så, den ska stå rakt eller på sidan, "varför har du flyttat ut grillen sådär? den kan väl stå som den gjorde innan även om du ska grilla..?" och så fortsatte det, då sa Victor "Ja, allt har sin plats här hemma och så ska det vara annars blir det kaos hos dig". Att leva med någon är visserligen lite knåpigt, eftersom man oftast inte fungerar helt lika när det gäller hur man är van att ha det hemma. Den enda lösningen är att försöka anpassa sig efter varandra så gott som det går, acceptera att man är olika och att den andre inte kan vara som du. Men bara för det ska man inte förbise sådant som man faktiskt tycker blir jobbigt, och som skapar oreda i huvudet - onödig oreda som i mitt fall leder till att jag inte blir speciellt rolig att leva med istället. Men någonstans får väl även jag sätta gränsen. Som tur är har jag en man som är förstående och som försöker underlätta när jag är som värst..
Tänkte visa våra nya hissgardiner som jag köpte förra veckan, ljusgrå och vit randiga med knytband från en tygbutik som ligger vid lamberget. Jätte söta! och passar väldigt bra till våra fönster i köket som är lite mindre då det är snedtak i halva köket.. Bild kommer upp senare!

Kommentarer
Postat av: Annika

Fina fina Johanna! Så bra skrivet, du är en klok och fantastisk människa! Kram från fd grannen på Romstad! ;-)

2012-06-08 @ 07:46:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0