About the makeup, för dom som är nyfikna.

Hann inte ta någon mer bild på sminkningen igår innan jag tvättade av den, går inte många minuter när jag kommer innanför dörren hemma innan sminket åker av! Så en skriftlig beskrivning; börjar med att lägga en vit/biege skugga på halva ögonlocket närmast ögonvrån, även i själva ögonvrån för att öppna upp. Lägger samma skugga en bit upp mot ögonbrynets början, (närmast näsan). Tar sedan en orange skugga, denna var sunrise från MUS. Lägger den i mitten av ögonlocket och suddar in den lite med den biegea. Sedan tar jag en guldbrun skugga och lägger längst ut på ögonlocket, lite upp mot ögonbrynen och ut mot tinningarna, på så sätt skapar man en snyggare "ögonform" skuggar även in den lite i den orangea så det inte blir för stora kontraster, även om jag älskar just kontraster så är det inte snyggt som det ser avhugget ut. Tar sedan en mörkbrun och lägger på samma sätt som den guldiga men mer in mot ögongloben, så att jag skapar ett djup och även blandar upp det guldiga lite. Avslutar sedan med en svart skugga som jag endast lägger i utkanten på ögonlocket, tänk er att det ser ut som ett liggande "v" precis vid ögonvrån och upp mot locket, där lägger jag den svarta för att få det lite skarpare. Tonar sedan skuggorna upp mot ögonbrynet för att få en snygg övergång, avslutar med en vit skugga under ögonbrynet för att lyfta ögat. Använder även en brun kajal på övre ögonlocket för att rama in, kajalen sneddar jag upp lite mot slutet av ögonbrynet för ett mer "kattliknande" öga, tycker det är snyggt att ögat inte blir så "runt" eller vad man ska säga. Samma tillvägagångsätt under ögat, fast då utelämnar jag den svarta skuggan och kajalen, men skuggorna är annars appliceradei i precis samma ordning som på ögonlocket. Även viktigt att skugga in dom med varandra där! Mixa och matcha med andra toner och färger självklart, bara att testa sig fram vad man trivs och passar bäst i :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0