Halvkass dag.

Har kännt mig smådålig idag, hängig och trött, frusen och ont i kroppen, ont i magen.. Åkte hem direkt efter skolan och la mig i sängen, där låg jag i nästan tre timmar och läste. Känns lite bättre nu men det verkar ändå vara något.. Funkar inte att bli sjuk nu, har helt enkelt inte tid med det och min kropp orkar ärligt talat inte det heller! Får hoppas att det bara är något litet som försvinner snart.

På tal om något annat, lika tråkigt. Räkningar! Den här månaden drunkar jag i dom, det kostar att vara sjuk ska jag säga! Mitt i allt så var jag tvungen att göra ett besök hos tandläkaren också, 2400:- är den räkningen på, 1400:- till sjukhuset och andra läkarbesök, 1500:- till litteratur. Det är bara tre, sedan har man sina 'vanliga' räkningar på det. Tuur att det gick att lösa medicinerna åtminstone, annars hade det varit 1200:- till.. Jag går under i räkningarnas träsk, drunkar rent av sagt. Bli aldrig sjuk, laga aldrig tänder.

Till något godare, min nya favorit i matväg är pesto! Har underskattat denna 'krydda', funkar till väldigt mycket! I såser, på lax, eller som tillbehör. Idag fixade vi lax i ugn och pressad potatis och till det gjorde jag en kall sås bestående av pesto och cremefraiche, salt, peppar, italensk salladskrydda och citronpeppar. Receptet fick jag från Isabellas blogg (isabellaevita.blogg.se) som ofta bjuder på goda recept, lättlagade och nyttiga. Ändrade dock lite själv och använde inte kvarg bla..den blev jätte god, rekomenderas verkligen! Nästa gång ska jag testa den till kyckling.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0