Lördag

Hej på er! Befinner mig i skrivande stund på jobbet, jobbade även igår och då fick svärmor en omgång färg! Hon har sedan tidigare färgat håret själv med en intensiv röd färg som vi (jag) nu försöker få bort och klämma in mer koppriga och guldiga pigment. Lättare sagt än gjort, men jag tycker det blev riktigt bra igår! Gäller att våga ta i med både ljushetsläge och intensitet, igår blandade jag brunkoppar, koppar samt rödkoppar, samma blandning i botten fast med en gnutta natur och mörkare steg av samtliga. Nästa gång ska jag ta i ytterligare lite med kopparen! Har dock ingen bild, lite tråkigt.
 
I eftermiddag ska jag sminka Lina för utgång, hon ska ha en blålila klänning så jag har tänkt mig blanda några lila toner och använda en del svart, vi får se, kanske tar ett kort och visar hur det blev sen :) Efter jobbet igår åkte vi hem till Victors föräldrar och åt middag, otroligt god fisksoppa med aioli!
 
Victor åker till en vän i Örebro idag så ikväll ska jag ha myskväll med Nathalie, unna sig ska man!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0