Klant!

Vår kaffekokare gör äckligt kaffe helt plötsligt, så mamma erbjöd sig att vi kunde få deras.. Hon hinner knappt komma hit med den innan jag tappar hela behållaren i golvet, tusen glasskivor på köksgolvet! Det var den kaffekokaren, får så dåligt samvete, klantarsel! Ska ta mig en tur imorgon och köpa oss en ny kaffekokare, älskade efterlängtade lön! Senare skulle jag laga mat, lyckades såklart tappa curryn rätt i golvet så locket flyger och där står jag med curry på hela golvet.. Blev så upprörd att jag bara gick därifrån, Victor fick snällt ta upp det. Haha, kan man vara så klantig på en dag?
 
Imorgon ska jag hoppa in några timmar på jobbet, vi får en ny tjej som ersätter Denise som börjar imorgon. Spännande! Tycker dock det är jätte tråkigt att D lämnar oss för en stund, dock ska hon gå hem på mammaledighet så något ännu roligare väntar :) Det är fantastiskt många runt om som ska ha barn nu, det är babyboom igen! Är det inte första barnet, så är det andra. Självklart pratar vi om det här hemma, men vi är inte riktigt där än, och även om vi skulle vara klara i skolan och ha en stabil ekonomi så är inte jag redo, jag vill bli klar med mig själv så gott som det går innan jag ska lägga all min tid på ett nytt liv.
 
Hur som helst, imorgon efter jobbet väntar ett spännande möte på banken med Pappa, om allt går som planerat så väntar något bra i framtiden för min del, snar framtid till och med. Om magkänslan känns rätt så behöver det inte alls vara långt borta.. Återkommer om det när allt är klart!
 
Hade som plan att gå iväg och träna idag, har varit lat senaste veckan. Varit lat och ätit desto mer.. Detta förbannade sötsug som förföljer mig, jag vill ha allt jag normalt sett aldrig skulle köpa. Igår bakade jag en stor plåt med kärleksmums! Är riktigt stolt över resultatet, passade på att skicka med mamma ett gäng (lite för min egen skull också). Jag har mina cravings, ungefär som en som är gravid. Jordgubbar, pannkakor, och allt sött! Jätte bra kombination det här alltså, äter och svettas hela dagarna haha! Idag är det dock kallare ute, har stått ute på balkongen och njutit av dom kalla regndropparna varvat med att skölja ansiktet och tvätta händerna. Jag får se det från den positiva sidan, jag har åtminstone inte huvudvärk, jobbig yrsel eller ständigt illamående som också är väldigt vanliga biverkningar, peppar peppar.. Förhoppningsvis är dom snart övergående!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0