Rökhosta?

Jag har under en längre tid hostat och varit 'slemmig' i halsen, det är ingen jätte hosta utan att jag mer behöver harkla mig ofta mellan hostan, hur som helst så har jag förstått att det är rökhosta jag har, rökhosta! Det känns riktigt obehagligt alltså, vidrigt, och ingen vill få KOL i framtiden på grund av att man rökt halva livet. Nej, jag ska nu göra ett försök till att sluta. Lär bli mitt fjärde försök, efter en del uppehåll. Jag snusar och det räcker! Har än en gång blivit trött på att beroendet bestämmer över mig, den dåliga doften som sätter sig i håret och kläderna, pengarn det kostar och tiden det tar. Det är dags att på riktigt inse att jag måste sluta, för min hälsas skull. Eftersom jag inte dricker alkohol just nu så kommer inte det störa heller, dock för att förhindra förbud kommer jag tillåta mig att röka de tillfällen jag dricker alkohol, så hur ofta kan det bli, inte alls just nu och innan 'allt' så drack jag väldigt sällan ändå. Heja! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0